2. kérdőív - a mesélésről és a világról

Kedves játékosok!
Mindenkinek köszönjük az első heti kérdéseinkre adott szavazatokat! Sok megkeresést kaptunk, tesztre jelentkezéseket, ötleteket és kérdéseket is - és természetesen az ilyenkor elkerülhetetlen kritikáknak is megvolt a helyük, szerepük. Minden fórumos és facebook-os értekezést lekövettünk, gyűjtve és kiértékelve a meglátásokat, de tartjuk magunkat a meghirdetett elvekhez: sehol nem folyunk bele a beszélgetésekbe, az rajongói szféra, és ez szerintünk így is van rendjén. Lesz majd olyan fázis, amikor tételesen reagálni fogunk a beérkezett jelzésekre, de még nem tartunk ott.

A második héten elsősorban a mesélés és a világ bevezető kérdéseire koncentrálunk - még mindig csak az átfogó, nagyobb mértékű jellegzetességektől megyünk a kisebb, konkrétabb részletek felé.

A szavazásokhoz nem szükséges külön regisztráció, viszont az oldallátogatás lekövetett, így minden látogató csak egyszer szavazhat. Az adott kérdésre a választ a Szavazok! gomb lenyomásával lehet véglegesíteni, ezen utána már nincs mód változtatni.
A kérdőív nyitott marad, nincs időkorlátja - ha le fogjuk zárni, azt előre és külön jelezzük hírben.

A válaszaitok rengeteget segíthetnek a fejlesztésben, ezért ha lehetőségetek van rá, kérjük, hogy terjesszétek a kérdőívet, mert minél több visszajelzésből vonhatjuk le a megfelelő következtetéseket, annál pontosabb eredményekkel dolgozhatunk. Bárki bárhogy be tud segíteni ebben, előre is köszönjük!

Akkor hát harcba, kalandozók! :)

1 - Milyen sebességű fejlődést szerettek a játékok során?

Ezzel a kérdéssel a régi rendszerben szintlépésnek nevezett fejlődésről szeretnénk általános képet kapni.

2 - Milyen típusú kalandot játszottatok legtöbbet?
A legtöbb kaland jól besorolható a fő konfliktus jellege, a világgal való kapcsolat és az akció orientált vagy narratív lehetőségek alapján - a lista messze nem teljes, de most csak az alábbi típusokat szereznénk mérni.
Alvilági kaland - A játékosok valamilyen bűntény elkövetésére szövetkeznek, vagy egy bűnszervezet tagjai. A játék terepe a törvényes renddel szembenálló, alvilágnak nevezett világrész. A világ közel van a játékosokhoz, amely kiváló egyensúlyt adhat a narratív és az akcióval vegyített játék között.
Dungeon-treasure kaland - Az első játékélményekhez kapcsolódó, klasszikusan akció és sikerorientált, egyszerű játéktípus. A világgal való kapcsolat kifejezetten laza, akár a narratíva teljes rovására is.
Felfedezős kaland - Nagy előnye, hogy a KM teljesen ismeretlen, általa megálmodott valóságot mutathat a játékosoknak, akik a történettel együtt fedezhetik fel a világot. Általában valamiféle egyensúlyt képez a narratív és akciódús játékok között, de adott esetben kifejezetten csak narratív oldalról is különleges játékélményt nyújthat.
Intrikus és befolyásszerzéses kaland - A titkos társaságok és szervezetek, valamint a kapcsolatrendszerekből származó konfliktusok játéka. Kifejezetten narratív játéktípus, ahol a ráutaltság miatt szoros lehet a kapcsolat a világgal, a szociális képességek terepe, akár az akció teljes rovására is.
Kereskedős kaland - A játékosok alapvető motivációja, hogy a rendelkezésükre álló javakkal (áru, információ) a lehető legnagyobb vagyonra tegyenek szert. A világgal való kapcsolat, a narratív és akció orientáltság bármilyen mértékű lehet.
Nyomozós kaland - Elsősorban a már megismert/megismerhető információkra építő, és az információk helyes összerendezéséből adódó megoldások történettípusa. A világgal való kapcsolat szoros is lehet, és kiváló egyensúlyt adhat a narratív és akcióval vegyített játék között.
Zsoldos kaland - A Kereskedős történetekre hasonlító típusban a játékosok önnön képességeiket bocsátják áruba. Egyértelműen és szélsőségesen akció orientált történettípus. amely a megfelelő narratív hangsúlyokkal sokat segíthet a más történettípusok felé való nyitásban, ráhangolódásban.

3 - Hány kalandot játszottatok tipikusan egy karakterrel?

Ez az életút játékok mérésének és a karakterek továbbvitelének bevezető kérdése.

4 - Ynev melyik városában, országában, területi egységén játszottatok legtöbbet?

A világra vonatkozó, általános kérdés - a nagyból a kicsi felé haladás elvén mérve.

A számotokra legjobb 8-at kell kiválasztani !

5 - Mit gondoltok, milyen példa kalandnak kellene szerepelnie az új alapkönyvben?

A kettes kérdésnél látható definíciók szerint.
Csak egy válasz adható!

6 - Használtál valamit az irodalmi anyagokból a játékok során?

A régi rendszerek kifejezetten törekedtek arra, hogy az irodalmi és a szerepjátékos Ynev két külön világ legyen - ennek hatásait szeretnénk mérni.

7 - Szerinted kinek van igaza játék közben?

A kérdés elvileg magának értetődőnek kellene lennie - de a gyakorlatban nem mindig az.

Csak egy válasz adható!

8 - Melyik a kedvenc, nagyobb konfliktusotok Yneven?

Ynev háttérvilága rengeteg kalandötletet rejt - a kérdés, hogy ezekből ti melyeket szeretitek a legjobban.

Bármennyi kiválasztható!

9 - Milyen online támogatást tartanál fontosnak?

Egy modern rendszernek ebben a lehető legtöbb támogatást kellene adnia - és nyilván sok minden fontos lehet, de első körben azt szeretnénk mérni, hogy melyeket tartjátok fontosnak.

10 - Játékegyensúly újratöltve

Ez egy speciális kérdés, egy, számunkra jól meghatározott elv mérésére.

Ha A kasztnál a B kaszt a különleges képességeivel több, jobb, érdekesebb, akkor az B kaszt

11 - Mi különbözteti meg a shadoni bajvívót a harcostól?

A barbár után egy másik speciális harcos - szintén egyedi jellemzőket mérünk vele.

Bármennyi válasz kiválasztható!